Regulamin

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Właścicielem sklepu internetowego BELLITUDO.PL jest Firma:

Eco Domus Urszula Bednik

ul. Dantego 7/350

01-914 Warszawa

NIP 948-226-46-17

REGON 382949604

 

Dane kontaktowe:

e-mail: biuro@bellitudo.pl

tel. +48 600 990 796 *

* Opłata za połączenie zgodna z taryfą Operatora

Firma wpisana do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Gospodarki.

 

Zamieszczone powyżej dane można zweryfikować w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub w Głównym Urzędzie Statystycznym, odpowiednio pod adresami internetowymi:

https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx,

https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx.

 

2. Niniejszy Regulamin określa zasady składania i realizacji umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu z Nabywcami.

3. Sklep internetowy BELLITUDO.PL prowadzi sprzedaż towarów przez Internet.

4. Sklep zajmuje się sprzedażą wszelkiego rodzaju artykułów dekoracyjnych, w tym związanych z wyposażeniem wnętrz, m. in. szkła, porcelany, wyrobów koronkowych, biżuterii, zabawek.

5. Zamówienia przyjmowane są na stronie internetowej BELLITUDO.PL.

6. Sklep obsługuje wszystkie popularne typy przeglądarek internetowych: Firefox, Internet Explorer, Chrome, Opera.

7. Domniemywa się, że przed złożeniem zamówienia Nabywca zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu.

8. Wszystkie ceny oferowanych produktów są podane w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny nie obejmują kosztów wysyłki, które zostały szczegółowo opisane w dalszej części Regulaminu oraz w zakładce Dostawa i płatności.

9. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury VAT. Każdorazowo wystawiany jest paragon.

 

§2 SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1. Zakupy w sklepie internetowym BELLITUDO.PL nie wymagają wcześniejszej rejestracji. Wystarczy po dokonaniu wyboru produktów na sklepie i dodaniu ich do Koszyka, w końcowym etapie podać dane niezbędne do realizacji wysyłki, czyli wypełnić formularz zamówienia.

2. Aby dokonać rejestracji na stronie Sklepu, która jest bezpłatna i dobrowolna, należy kliknąć w ikonę „Rejestracja” w prawym górnym rogu ekranu oraz prawidłowo wypełnić formularz rejestracji, podając w nim prawdziwe dane. Po wypełnieniu formularza wymaganymi danymi, którymi są imię i nazwisko Użytkownika, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail oraz dodatkowo Nazwa Firmy i NIP, zostanie utworzone Konto Użytkownika.

3. W czasie dokonywania rejestracji Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną bezpłatnego Newslettera, w którym Sprzedawca będzie go informował m.in. o aktualnych promocjach, nowościach, wyprzedażach czy konkursach. Klient w każdym momencie, bez konsekwencji, może zrezygnować z subskrypcji Newslettera, klikając na link, który będzie umieszczony na dole każdej przesyłanej do niego wiadomości mailowej.

4. Warunkiem niezbędnym do zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia na stronie sklepu www.BELLITUDO.PL.

5. Zamówienia w sklepie internetowym BELLITUDO.PL można składać przez całą dobę. Zamówienia złożone w piątek po godzinie 14:00 oraz w soboty, w niedziele i święta zostaną zrealizowane następnego dnia roboczego.

6. Po złożeniu zamówienia na stronie Sklepu Nabywca otrzyma na wskazany adres mailowy wiadomość potwierdzającą złożenie zamówienia. W ten sam sposób, tj. za pośrednictwem poczty e-mail, Nabywca będzie informowany o kolejnych etapach realizacji zamówienia. Dodatkowo, w celu ustalenia szczegółów zamówienia, pracownik Sklepu może się również kontaktować z Klientem telefonicznie.

7. Sklep realizuje tylko zamówienia dokonywane przez osoby pełnoletnie.

8. Sklep internetowy BELLITUDO.PL zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, jeśli:

- formularz zamówienia zostanie wypełniony błędnie lub częściowo,

- we wskazanym czasie nie zostanie uiszczony przelew w należytej wysokości,

- wystąpią zdarzenia losowe, na które właściciel Sklepu nie ma wpływu.

9. Zamówienia płatne z góry są realizowane po otrzymaniu wpłaty na konto Sklepu lub po otrzymaniu potwierdzenia zrealizowania przelewu przez Klienta. Zamówienia opłacone przez portal przelewy24.pl w systemie płatności elektronicznych, zostaną realizowane po otrzymaniu realizacji płatności przez system transakcyjny.

10. Zamówienia opłacane przy odbiorze są wysyłane w możliwie najkrótszym czasie po ich złożeniu na stronie internetowej Sklepu.

11. W przypadku wyboru formy płatności przelewem, płatność powinna być dokonana w ciągu 3 dni roboczych na konto bankowe wskazane w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia, w przeciwnym razie zamówienia zostanie anulowane.

12. Standardowy czas wysyłki zamówionego towaru wynosi od 1 do 5 dni roboczych. Większość oferowanych produktów znajduje się w magazynie. W przypadku, gdy czas realizacji zamówienia będzie dłuższy niż 10 dni, z powodu niedostępności zamówionego towaru w magazynie lub u dostawców Sklepu, pracownik Sklepu niezwłocznie poinformuje o tym Klienta mailowo lub telefonicznie. Klientowi przysługuje w takiej sytuacji prawo do zmiany zamówionego produktu lub anulowania zamówienia. W przypadku anulowania zamówienia wpłacone uprzednio środki zostaną zwrócone na konto Klienta.

13. O wysłaniu zamówionego towaru Nabywca zostanie poinformowany osobnym mailem.

14. Nabywca zobowiązuje się do odbioru przesyłki i zapłaty należnej ceny za zamówiony towar wraz z kosztami dostarczenia towaru, określonymi w dalszej części Regulaminu oraz w zakładce Dostawa i płatności.

15. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie zamówionego towaru, które nie wynikły z jego winy, a powstały na przykład z powodu nieobecności Zamawiającego.

16. O ile Nabywca nie zaznaczy inaczej, zamówiony towar jest wysyłany na adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku, gdy towar ma zostać wysłany na inny adres, Nabywca, najpóźniej w dniu dokonania zakupu, powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę mailowo lub telefonicznie.

 

§3 KOSZTY WYSYŁKI

1. Koszty wysyłki na terenie Polski wynoszą odpowiednio:

- 15 zł brutto – przy wpłacie na konto lub płatności online

- 18 zł brutto – dla płatności przy odbiorze

- wysyłka GRATIS – przy zamówieniach powyżej 299 zł brutto i wadze przesyłki do 30 kg (dotyczy płatności przelewem tradycyjnym, płatności on-line i kartą płatniczą).

2. Wysyłka na terenie Polski w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. W wyjątkowych sutyacjach Sklep zastrzega sobie możliwość skorzystania z usług innej firmy przewozowej, oferującej zbliżony standard usług.

3. W momencie odbioru przesyłki Nabywca w miarę możliwości zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia zawartości w obecności kuriera i jeśli towar jest uszkodzony, do spisania protokołu

4. Wszystkie nadawane przesyłki są ubezpieczone. Klient zobowiązany jest do sporządzenia protokołu reklamacyjnego w przypadku stwierdzenia uszkodzenia.

5. Koszty przesyłki ponosi Nabywca.

6. Sklep BELLITUDO.PL realizuje również zamówienia poza granice Polski. Koszty wysyłki są określane wówczas indywidualnie w zależności od kraju docelowego oraz parametrów przesyłki.

 

 §4 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Nabywca ma prawo odstąpić od umowy (zwrócić zakupiony towar) w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Nabywca wszedł w posiadanie rzeczy, czyli odebrał przesyłkę lub w którym osoba trzecia, wskazana przez Nabywcę, inna niż przewoźnik (firma kurierska), weszła w posiadanie rzeczy.

3. Aby móc skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, wystarczy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie powinno być przesłane mailowo na adres: biuro@bellitudo.pl. Jeśli Nabywca prześle Oświadczenie drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie odeśle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na wskazany przez Nabywcę adres mailowy. Wskaże również adres, na który należy odesłać zwracany towar.

4. Chcąc odstąpić od umowy Nabywca może skorzystać z załączonego na końcu Regulaminu wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu), dostępnego również w zakładce Reklamacje i zwroty. Skorzystanie z formularza nie jest jednak obowiązkowe.

5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Nabywca wysłał swoje oświadczenie przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Nabywcy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia przesyłki (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Nabywcę sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).

7. Sprzedawca ma obowiązek zwrotu wszystkich otrzymanych płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Nabywca poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały wybrane przez Nabywcę w pierwotnej transakcji, chyba, że Nabywca wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.

8. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Nabywcę dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Zwracaną w związku z odstąpieniem od umowy rzecz należy niezwłocznie odesłać na wskazany przez Sprzedawcę adres, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Nabywca poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli Nabywca odeśle rzecz przed upływem 14 dni.

10. Nabywca ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru w związku z odstąpieniem od umowy.

11. Zwracany towar musi być kompletny, nie nosić śladów użytkowania, posiadać oryginalne opakowanie oraz dowód zakupu (paragon lub faktura). Zamawiający ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Nabywcy w przypadku, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Nabywcy lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Dotyczy to m.in. sprzedaży wyrobów koronkowych czy biżuteryjnych, wykonywanych ściśle według wskazań Nabywcy (określone wymiary, indywidualna kolorystyka, nietypowe połączenia). W takim przypadku o ewentualnej możliwości zwrotu towaru może zadecydować wyłącznie pracownik Sklepu. 

 

§5 REKLAMACJE I GWARANCJE

1. Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Nabywcy zamówionej przez niego rzeczy bez wad.

2. Nabywca ma prawo do reklamacji zakupionego w Sklepie towaru, jeśli jest on niezgodny ze złożonym zamówieniem, nastąpiło opóźnienie w dostawie z winy Sklepu oraz w innych sytuacjach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

3. Reklamacji nie podlegają: naturalne zużywanie się towaru, uszkodzenia mechaniczne (obicia, otarcia, rozdarcia) powstałe w wyniku użytkowania towaru, uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego użytkowania i konserwacji lub złego dopasowania towaru (jeśli ma to zastosowanie).

4. Reklamacje zakupionych towarów powinny być zgłaszane telefonicznie (tel. +48 600 990 796) lub mailowo na adres biuro@bellitudo.pl. Odsyłanie wadliwych lub niekompletnych produktów może nastąpić wyłącznie po wcześniejszej akceptacji ze strony pracownika Sklepu i ustaleniu warunków odebrania produktu.

5. Nabywca powinien odesłać reklamowany towar w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą) oraz oświadczeniem dotyczącym reklamacji / wymiany, tak aby możliwe było zidentyfikowanie roszczeń Nabywcy.

6. Nabywca może skorzystać z załączonego na końcu Regulaminu wzoru formularza reklamacyjnego, stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Formularz dostępny jest również w zakładce Reklamacje i zwroty.

7. Reklamowany towar Klient odsyła na własny koszt. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca rekompensuje Nabywcy koszt wysłania przesyłki.

8. Naprawiony lub wymieniony na nowy towar jest dostarczany do Nabywcy na koszt Sprzedawcy.

9. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszenie reklamacyjne zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

 

§6 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Dane osobowe podane przez Nabywcę nie będą udostępniane innym podmiotom poza podmiotami, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację danego zamówienia Nabywcy (np. firma kurierska). Podanie danych osobowych nie jest obowiązkiem Nabywcy, jest jednak niezbędne do prawidłowej realizacji złożonego przez Nabywcę za pośrednictwem Sklepu zamówienia.

2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca, Firma Eco Domus Urszula Bednik z siedzibą w Warszawie przy ul. Dantego 7/350.

3. W momencie rejestracji konta internetowego Klient wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora.

4. Klient ma prawo wglądu do swoich danych, poprawiania ich oraz żądania zaprzestania przetwarzania, które należy zgłosić Sprzedawcy mailowo lub listownie.

5. Więcej informacji znajduje się w zakładce Polityka Prywatności uwzględniającej RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych.

 

§7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo wycofania produktów ze sprzedaży.

2. Oferta Sklepu nie stanowi oferty handlowej w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zrealizowania zamówienia, w przypadku, gdy w opisie produktu wystąpił błąd (np. błędna cena, zawartość). Jeżeli tego typu sytuacja nastąpi, pracownik Sklepu niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia sprawy.

3. Wszystkie oferowane produkty na stronie Sklepu są nowe. Część z nich ma bardzo unikalny charakter, ponieważ są wykonywane ręcznie. Zdjęcia zamieszczone na stronie Sklepu mają jedynie charakter przykładowy. Zakupione produkty mogą się nieznacznie różnić od tych przedstawionych na zdjęciu. Na życzenie Klienta w miarę możliwości jesteśmy w stanie przesłać zdjęcia konkretnego modelu, który aktualnie posiadamy na stanie i który w momencie zatwierdzenia zamówienia zostałby wysłany do Klienta.

4. Z przyjemnością spełnimy każde życzenie Klienta, to jest zrealizujemy zamówienie dokładnie według jego potrzeb i upodobań (np. określona długość sznura korali, określona ilość wiązek korali w naszyjniku, konkretne wymiary obrusa czy bieżnika, dodatkowo w komplecie np. z serwetkami). Takie zamówienie wymaga kontaktu telefonicznego pod numerem 600 990 796 lub mailowego biuro@bellitudo.pl. Indywidualne zamówienie wiąże się z koniecznością przedpłaty oraz z dłuższym czasem realizacji, o czym Klient każdorazowo zostanie szczegółowo poinformowany. Możliwość stworzenia produktu „szytego na miarę” pojawia się w opisie wybranych towarów.

5. Na produkty sprzedawane w sklepie internetowym BELLITUDO.PL obowiązują ceny aktualne w momencie dokonywania zakupu. W zdecydowanej większości produkty znajdują się na stanie magazynowym Sprzedawcy. Wyłącznie z powodu błędu ludzkiego może dojść do sytuacji dostępności produktu w sklepie internetowym, a braku towaru w magazynie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zamówienia w przypadku, gdy zamówiony towar jest wystawiony na stronie internetowej, a nie ma go w magazynie i nie ma możliwości zamówienia go od producenta.

6. Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do zmiany opakowań oferowanych produktów. Zakres zmiany leży wyłącznie po stronie Producenta. W sporadycznych przypadkach może nastąpić niewielka zmiana wizualna danego produktu. Zmiany takie nigdy jednak nie wpływają na funkcjonalność zakupionego produktu. W przypadku, gdy zmiana będzie miała charakter trwały, nastąpi aktualizacja w opisie produktu.

7. Przy zakupach hurtowych istnieje możliwość zastosowania stawek hurtowych. Negocjacje mogą być prowadzone drogą mailową lub telefoniczną.


Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

Załącznik nr 2

WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO